Gazi Ortaokulu Halk Oyunları Ekibimiz Şampiyonluk Yolunda Artvin Gazi Ortaokulumuz Yıldızlar Halkoyunları ekibi Kastamonu'da düzenlenen Türkiye Finali yarışması için yola çıktı. Bir ay önce Gümüşhane'de düzenlenen Türkiye Halkoyunları Bölge Yarışmasında düzenlemeli dalda 87.60 puan alarak birinci olan ve Türkiye Finaline katılmaya hak kazanan Gazi Ortaokulu Yıldızlar Halkoyunları ekibimizi Kastamonu'ya aileleriyle birlikte yolcu ettik. Gazi Ortaokulu Halk Oyunları Ekibimizin Artvin'i en iyi şekilde temsil edeceğine inanıyoruz. Gençlerimize iyi yolculuklar diliyoruz. Emeği geçen Gazi Ailemize Öğrenci ve Velilerimize Maddi ve Manevi destek veren İl Genel Meclisi Başkanı Furkan ÇAKMAK a Artvin Belediye Başkanı Demirhan ELÇİN e Orman Bölge Müdürü Mimar Sinan OZKAYA ya Erhan SANCAL a Ticaret Odası Başkanı Seçkin KURT a İrfan YILDIRIM a Milli Eğitim Müdürümüz Fahri ACAR a Gençlik Spor İl Müdürümüz Mustafa DEMIRKIRAN a Okul Aile Başkanı ve Yönetimine Kafilede yer alan Halk Oyunları Eğitmeni Egemen ÇETİN e Ayhan ÇOLAK a Dedemiz Nurettin ALBAYRAK a Emeği geçen herkese teşekkür ederiz..
Okulumuzun Akademik Sosyal Kültürel başarısı ile ilgili Okul Müdürümüz Osman PEHLİVAN ın açıklamaları
Doğa İçin Müzik Gecesine Hazırlanıyorlar
Gazi ortaokulu öğrencileri 3ü yabancı 8 ortaklı uluslararası "3 R's" e-twinning projesi ile farkındalık yaratmaya devam ediyor.
Artvin Gazi ortaokulu İngilizce öğretmeni Gülşah Şimşek'in kuruculuğunu yaptığı "3 R's" e-twinning projesi " Recycle, Reuse, Reduce" (Geri dönüştür, Tekrar Kullan, Tüketimi Azalt) başlığı altında 8 ekim 2021 tarihi itibariyle "Doğanın korunması, küresel iklim değişikliği, Doğal Kaynakların Kullanımının Azaltılması, Geri dönüşüm" konularında çalışmalar yürütmektedir. Proje kapsamında, doğa bilinci oluştururken öğrencilerin yabancı dilde konuşma, yazma, dinleme, okuma becerilerini geliştirmeyi, yaşayarak yaparak öğrenmelerini, eğlenceli aktivitelerle dili kullanma isteğini artırarak, web 2 araçlarıyla teknolojiye entegre ediliyor. Aynı zamanda, proje tabanlı öğrenme, işbirliğine dayalı akran öğrenmesinin, kültürel farklıların geliştirilmesi amaçlanıyor.
Öğrenciler yabancı dilde kendilerini, şehirlerini ve okullarını tanıttıkları web 2 araçlarıyla animasyonlu videolar, projelerindeki amacı vurgulayan posterler hazırlayarak ortak okullar arasında iş birliği sergilediler. Eco-Friendly ( Çevre dostu) çevrim içi resimli sözlük oluşturarak hedef dildeki yeni yapıları ve kelimeleri web 2.0 aracıyla öğrenmeleri sağlandı."Protect The Nature" (doğayı koru) isimli ortak Acrostiş şiir yazarak projelerinin ana temasını vurguladılar. Videolar çekerek projenin sosyal medya hesaplarından paylaştılar. Geri dönüşümü yaygınlaştırmak adına okulda ve çevredeki geri dönüşüm kutularına konmak üzere atıklar biriktirildi ve ayrıştırıldı. Ağaç ve çiçek dikimi yaparak doğada kalıcı izlerinin kalması öğrencilerin toprakla buluşarak kötü enerjileri atmaları sağlandı. Hazırladıkları posterler ile okul çevresinde yürüyerek geri dönüşümün ve doğanın korunmasının insan hayatını korumak olduğunu duyurarak projenin amacını anlatarak toplumda farkındalık yaratmaya çalıştılar. Nisan ayının ikinci haftası kapanış etkinliği olarak "Doğa için Müzik Gecesi" kapsamında proje ortakları ve öğrencileri çevrim içi platformda buluşarak öğrencilerin ve öğretmenlerin çeşitli müzik aletleri çalacağı ve şarkılar söyleyeceği geceye hazırlanıyorlar.
Gülşah ŞİMŞEK
İngilizce Öğretmeni
5 sanat dalında (Müzik, Dans, Sinema. Sanat ve Edebiyat) kültürel unsurlarla bütünleşerek etkileşim sağlayan bir projedir. AMAÇLAR 1-Müzik, dans, sinema ve edebiyatın kültürel öğelerini tanıtmak. 2-Hedef dilde iletişim becerilerini geliştirmek. 3-Öğrencilerin sosyalleşmesini sağlamak. 4-Öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek. 5-Öğrencilerin teknolojik becerilerini geliştirmek. 6-Öğrencilerin 5 sanat türünde üretim, analiz ve uygulama becerilerini geliştirmek. İŞLEM Projemiz Şubat ayında başlayıp Mayıs ayında tamamlanacaktır. Proje ortaklarının, toplantı ortaklarının ve okulların belirlenmesi, görev dağılımı, proje afişi ve logosunun belirlenmesi, sosyal medya hesaplarının açılması, veli izinlerinin alınması, proje ortakları tarafından kararlaştırılacak, proje etkinliklerinin uygulanması ve Twinspace'de paylaşılması, değerlendirilmesi proje ve nihai raporun hazırlanması şeklinde olacaktır. BEKLENEN SONUÇLAR -Öğrenciler diğer kültürleri öğrenecekler. -Öğrenciler dil ve iletişim becerilerini geliştireceklerdir. -Öğrenciler sosyalleşecek. -Öğrenciler kendi kültürlerini tanıtacaklar. -Öğrencilerin 5 sanat türünde üretim, analiz ve uygulama becerileri gelişecektir. -Öğrenciler teknolojiyi kullanarak diğer kültürlerle etkileşime girecekler.
Serpil DOĞAN
İngilizce Öğretmeni
Gümüşhanede yapılan Bölge Halk oyunları yarışmasında Gazi Ortaokulu ekibi Düzenlemeli dalda bölge birincisi olmuştur.Türkiye Şampiyonasında ilimizi temsil edecekler. Hocalarımızı,sporcularımızı ve ailelerini Tebrik ediyoruz
Ara
About the project
Slanglish includes popular words and phrases that you might hear in UK and USA and will help you with your own spoken English.Slang words are an essential part of conversing in English.This is everyday language from real life.
AIMS
Our aim is to practise our students' listening,speaking.reading and writing skills in both English and Turkish.While doing this,we will make them learn and use web2.0 tools.We expect to increase
- students' levels at English lessons,
- students' motivation for learning English,
- gaining cultural awareness
- increasing 21st century skills
- the usage of web 2.0 .tools,
- encouraging group working,
- working in team,
- increasing the collaboration between the partner schools
WORK PROCESS
OCTOBER:Choosing project partners and students/Introduction of cities,schools,teachers and students
NOVEMBER:Zoom meetings/Choosing the slang words and phrases that we will study
DECEMBER:Logo and poster studies
JANUARY:Creating flashcards
FEBRUARY:Creating puzzles
MARCH:Creating animations
APRIL:Creating comics
MAY:Creating an ebook or a pictionary
JUNE:Creating games and closure
EXPECTED RESULTS
Students will be able to understand native speakers of English because slang words and phrases are common in daily spoken English.Our students will create a dictionary,ebook,pictrodialogues,animations,flashcards...etc so they will use twinspace actively.
At the end of the project ,
- English level of the students will improve
- Students will learn to work in teams
- Peer learning and project based learning will ocur
- Students' motivation for English will increase
- Students will learn and use some web 2.0 tools
İlknur YILDIZ SÜNER
İngilizce Öğretmeni
Hüseyin Günay SÜNER
Türkçe Öğretmeni
Gazi ortaokulu-Etwining projesi
"Projemizin amacı; güneş sistemini yenilikçi teknolojik web2.0 araçları ile tanımak ve güneş sistemini okullarımıza tanıtmak.
Proje ortaklarımızın proje süreci boyunca etwining çalışma ekipleri olarak afiş,logo,video tasarımları yapmaları beklenmektedir.
Proje süreci yapılacak toplantılar ile; daha işbirlikçi ve daha çok süreç ve süreçle birlikte ortaya çıkacak olan ürünler ile çeşitlendirilecektir.
Projemiz süreç içerisinde afiş,logo ve video tasarımlarının dışında şarkı,şiir,ve hikaye yazma gibi farklı dsipliner çalışmalarlada sürecektir.
Projemiz 2022 Mart ayı sonunda sonlandirilacak.
Projenin Hedefleri (Project Objectives
1-Öğrenciler güneş sistemini tanır.
2-Öğrenciler güneş sistemi içindeki gezegenlerin adlarını bilir
3-Öğrenciler güneş sistemindeki gezegenlerin özelliklerini bilir.
4-Öğrenciler günes sistemini eğlenceli bir şekilde yaparak yaşayarak okuluna tanıtarak öğrenmiş olur.
Projenin Çalışma Süreci (Working Process of the Project)
KASIM:
1- Kendini ve okulunu tanıtacak
2- Ortaklar ile iletişim kuracak
3- Proje logosu ve afişi oluşturulacak
ARALIK:
1-Web 2.0 araçları kullanılarak evrenle ilgili sunum yapılacak
2-Güneş sistemi ile ilgili bilimsel görseller izletilecek (belgesel vb)
OCAK:
1- Güneş sistemi ile ilgili model ve araçların görselleri hazırlanacak
2- Uzay çalışmalarında yer alan kuruluşlar ve çalışmaları taslağa aktarılacak
ŞUBAT:
1-Güneş sistemi ile ilgili kısa bir öykü,şarkı ve göreseller hazırlanacak
MART
1-Ortak ürün hazırlanacak.
Adınız
Projemizin kurucuları
Erdal USTABAŞ,zhana xachapuridze(Gürcistan)
Projemizin üyeleri
10 Türkiye 3 yabancı ortağımızla birliktetoplam 13 okul ile birlikte projemize başlamış bulunmaktayız.
Okulumuz öğretmenlerimizden Hicret Sonmaz projemize üye olup proje ortağımızdır.
7-B ve 6-D sınıfı öğrencilerimiz ile projemizi sürdürüyoruz.
Yabancı ortaklarımız ülkeleri ,adları ve okullari
1-Gürcistan(kurucu)/zhana xachapuridze/
LEPL Kakheti municipality village Akhmeta public school(okul adı)
2-Gürcistan(üye)Nino Gigolashvili/
LEPL Tbilisi №94 Public, School.(okul adi)
3-Romanya(üye)JULIANNA MONICA SUBA/
Scoala Gimnaziala ,Alexandru Stefulescu(okul adı)
Erdal USTABAŞ
Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Hicret SÖNMAZ
Fen ve Teknoloji Öğretmeni
3 R's
Save the nature, Save the future
About the Project:
Nowadays, the world confronts a host of natural phenomena that demands attention. The effects of global warming, natural disasters and climate change are of high concerns both for the environment and human life. The expected long range effects of recent climate change may already be observed. Rising sea levels, increasing the intensity of extreme weather events, changing the amount and pattern of precipitation glacier retreat, altered patterns of agriculture are cited as direct consequences of human activities. Together, these issues pose a formidable challenge to our hopes of building a prosperous world community. We had better make efforts for contributive steps to prevent them. With the help of "3 R's " Project, the positive steps to create awareness will be taken not only local but also global. 3 R's ", Reduce, Reuse, Recycle" will be our leading motto in order to prevent the degradation of the earth and to cope with deforestation and pollution that threaten survival. We as teachers and learners think that healing the planet starts in schools. Change only happens when individuals take actions. We are going to prepare certain activities to create awareness about protecting the nature, increasing the use of eco-friendly products like reusable bottles, bags, glasses, plastic containers, recycle bins etc, saving energy, paying attention to public transportation, water consumption and reducing paper use. They are as follows: Preparing environmental diseases, climate change, water consumption, using public transportation, nature friendly calendar, and 3 R's and green your future posters, planting flowers and trees, cleaning the environment, getting recycle bins, creating a global awareness with foreign friends, canvassing around the city and shouting eco-friendly slogans, shooting videos and sharing on social media accounts, preparing word games and dictionary with pictures of saving the planet unit . They are going to share a presentation of what they have done and discuss the attitudes from people. Also, we are going to prepare a night which some of the students and teachers play musical instruments for the sake of nature.
Aims:
To create awareness about climate change, global warming, protecting the nature and human life both in local and in global7
- To accelerate the process of using recyclable products, recycle bins and 3 R's, globally
- To touch the soil and to get rid of stress
- To make pupils involve in interactive activities
- To give learners and teachers an opportunity to take place on the same Project with foreigners
- To develop positive attitude towards protecting the nature
- To give students chance to express themselves in target language with all four skills and acquire the words and phrases about saving the planet
- To create a learner centred atmosphere and active learning habits
- To improve their creativity, problem solving and research skills
- To encourage students to think in terms of positive interdepence and in cooperative learning
- To develop students' multiple intelligences, technological skills and Web 2.0 tools
Work Process
|
Duty |
Date |
1 |
Add Students to twinspace |
Between October and November |
2 |
Use Web 2.0 tools a) Prepare avatars of students and teachers with PIXTON b) Make your avatar talk to introduce students with CHATTERPIX c) Make animation videos with RENDERFOREST d) Prepare Word Game related to "Save the Nature " |
Between October and December |
3 |
Social Media |
From the beginning to the end of the project |
4 |
Arrange Meeting a) In next meeting, students and teachers will meet, introduce themselves and their schools |
In December |
5 |
Prepare short video to introduce their city and Project and share them on Youtube, Instagram, Facebook, Twinspace. |
Until the 3rd week of December |
6 |
Parental Permission Letter |
Until the second week of December |
7 |
Open a file with your name and your school name in Twinspace so that you can share your videos and photos there.
|
Until the last week of December
|
8 |
Logo Competition a) Students prepare logo b) Sending the logos c) Preparing the survey on google forms and send the link to all d) Vote and choose the logo of the project |
In December Two weeks to prepare One week to vote and survey
|
9 |
Prepare posters a) Prepare posters with CANVA or something like that online b) Share them on whatsapp group, Facebook group and Instagram Account and Twinspace. |
Until February |
10 |
Prepare a billboard at school
|
In January |
11 |
Eco-friendly Dictionary of "Save the Planet" with pictures online or video |
In February |
12 |
Write a Poem about nature |
In February |
13 |
Plant trees and flowers |
In March |
14 |
Shooting a short movie about nature together |
In March |
15 |
Get recycle bins to your school |
Until March |
16 |
Marching to make people aware of the natural phenomena a) Prepare banners and posters b) Shout slogans c) Shoot Videos |
In the first week of April |
17 |
Arrange a night to play musical instruments a) Preparing a poster of the night
|
In the second week of April |
|
END |
|
Expexted Result
At the end of the Project,
Students will be able to;
- understand that it is quite evident that these problems will have been overcome in the near future only if people follow these steps and save the earth
get in the habit of protecting the nature
- play an active role in target language and improve their language skills and subskills like vocabulary, pronunciation and grammar structures
learn to work in collaboratively
-develop Project based learning and problem solving skills
- be motivated for English
- use Web 2 tools
- A youtube channel to share the activities
- Planted flowers and trees
- Active twinspace
- Recycle bins and nature friendly calendar
- Presentations, posters, videos, eco friendly "Save the Planet" dictionary
- Words and phrases games in Web 2 tools
P.S.: The social media accounts of the project are written below.
https://www.youtube.com/channel/UC-bgftkqugoQ-37mDNLQRYQ
https://www.instagram.com/p/CVaK3X7syQO/?utm_medium=copy_link
https://www.facebook.com/groups/304509581205640/permalink/304514027871862/
https://twinspace.etwinning.net/202110/home
https://live.etwinning.net/projects/project/325953
Gülşah ŞİMŞEK
İngilizce Öğretmeni